CX blogi
Vinkkejä ja asiantuntijanäkemyksiä siitä, miten parantaa asiakaskokemustasi.
Rekisteröidy saadaksesi tietoa viimeisimmistä uutisista, tutkimuksista, tapahtumista ja tuotepäivityksistä.
Surveypal on nyt ISO 27001 sertifioitu
Viime kuukausina Surveypal-tiimi on tehnyt kovasti töitä vastatakseen ja ylittääkseen asiakkaidemme odotukset, samalla kun olemme vahvistaneet tietoturvan hallintatapojamme. Työmme kantoi hedelmää helmikuussa 2024, kun…
20 Vuotta NPS:ää – Asiakaskokemuksen Matka ja Tulevaisuus
Asiakaskokemuksen muuttuvassa maailmassa Net Promoter® Score (NPS) on pyrkinyt ymmärtämään asiakkaiden tunnetiloja ja lojalisuuden monimutkaisuuksia viimeisten kahdenkymmenen vuoden ajan. Juhliessamme tätä merkkipaalua tutkimme tässä…
Asiakasymmärrys ja datalla johtaminen Ambientian toiminnan ytimessä
Liiketoiminnan muotoilun ja teknologian asiantuntijayritys Ambientialla on yli 200 työntekijää Suomessa ja Virossa. Ambientia yhdistää liiketoiminnan, datan, tutkimuksen, designin ja teknologian tavalla, joka auttaa heidän asiakkaitaan selviämään tulevaisuuden tiukassa kilpailussa. Ambientia valitsi Surveypalin kumppanikseen kehittämään kokemuksen mittaamista ja…
Näin saat suosittelijasi suosittelemaan vielä enemmän
Asiakas saa erinomaista palvelua ja kehuu palautekyselyssä asiakaspalvelijan pelastaneen päivänsä:”10 pistettä ja kiitokset!” Mainiota, kaikki on hyvin ja voidaan siis siirtyä palvelemaan seuraavaa asiakasta. Nyt toivotaan, että asiakas suosittelee yritystä erinomaisen kokemuksen myötä tuttavilleen. Entä jos emme jättäisikään…
Routa mittaa kokemusta luovasti mutta hallitusti
Sanoma Markkinointi Routa valitsi Surveypalin yhteistyökumppanikseen kehittämään asiakas- ja työntekijäkokemuksen mittaamistapoja. Uuden kumppanin tarpeeseen havahduttiin, koska Roudalle oli vuosien saatossa kertynyt useita toisistaan poikkeavia…
Nykyaikaisempaa asiakaskokemusta asiakkuuden eri vaiheista – ROOF Group
ROOF Group on kiinteistövälitystoimisto, jonka visiona on unelmien toteuttaminen ja aidot kohtaamiset ihmisten kanssa. Surveypalin avulla ROOF Group haluaa kehittää alaa ihmisläheisemmäksi vastaamaan jokaisen…
LähiTapiola haluaa erottua asiakaskokemuksellaan
LähiTapiola on elämänturvayhtiö, jonka visiona on olla asiakkaidensa arvostetuin kumppani elämänturvassa: turvallisuudessa, taloudessa ja terveydessä. LähiTapiola erottautuu paikallisella läsnäololla, ennakoivalla elämänturvalla ja asiakaskokemuksella, joka…
Työntekijäkokemuksen mittaaminen etätöissä koronaviruspandemian aikana
Nyt jos koskaan on etätyö kaiken huomion keskipisteenä. Maailmanlaajuinen terveyskriisi määrittää organisaatioiden toimintatapoja uusiksi, jolloin tehokas viestintä ja yhteistyö toisistaan etäällä olevien tiimien välillä…
Kirjaudu turvallisesti Surveypaliin Single Sign On-kertakirjautumisen avulla
Jos tunnet yhtään samoin kuin me, olet luultavasti kyllästynyt kirjautumaan sisään ja vaihtelemaan useiden eri sovellusten välillä saadaksesi työsi tehtyä – puhumattakaan turvallisuusuhista ja identiteetinhallinnan haasteista,…
Surveypal Pakettipisteen kasvun tukena
Pakettipisteen kasvu on ollut huimaa: lokakuussa 2018 avattiin ensimmäinen pakettiautomaatti Kauppakeskus Kaareen Helsinkiin ja alle puolitoista vuotta myöhemmin automaatteja on Suomessa jo yli 300. Pakettipiste-automaattien kautta jaettiin miljoona pakettia vuodessa…
Dynaamisella kyselyllä saat enemmän vastauksia
Tutkimusalalla toimiva asiakkaamme oli teettänyt kyselyn “Kumpi on tylsempää: maalin kuivumisen katsominen vai kyselyihin vastaaminen?”. Vastauksia kyselyyn ei oikein kertynyt ja asia jäi ikuiseksi arvoitukseksi. Seuraavassa esittelen kaksi erilaista tapaa rakentaa kysely. Kyselyn…
Surveypal tukee Certegon tavoitetta parantaa asiakaskokemusta
Suomen johtavana turvallisuusratkaisujen toimittajana Certegolla on päivittäin iso määrä asiakaskohtaamisia. Vuosittain Certego vastaa yli 70 000 palvelupyyntöön ja päivittäin meneillään on useita asiakasprojekteja 17 Suomen…
Asiakaskokemus pysyvästi agendalle – tason 10 kokous
Erinomaisissa palauteprosesseissa asiakas- ja henkilöstökokemus on pysyvästi johdon agendalla. Tätä toimintamallia tukee isoksi trendiksi noussut Tason 10 agenda.
Paranna vastauskokemusta esimääritellyillä syyikoneilla
Avoin palaute on kehittämisen kannalta äärimmäisen tärkeää, mutta haasteena on, että keskimäärin vain joka neljännes kyselyihin vastaaja kertoo kokemuksestaan yli kahdella sanalla. Tämä ei tarkoita sitä,…
Customer Effort Score (CES) – kuinka sitä mitataan ja miksi?
Yksi hyödyllisimmistä asiakasmittareista on Customer Effort Score eli CES joka mittaa asioinnin helppoutta tuotteen, palvelun tai yhteydenottokanavan parissa. Verrattuna suositteluhalukkuutta mittaavaan Net Promoter Score:en…
Saatteen merkitys verkkokyselyn onnistumisessa – Miten saavuttaa korkea vastausprosentti?
Pitkien ja monisanaisten saatteiden aika on ohi. Ne harvemmin tuottavat korkeita vastausprosentteja. Saatteen tavoitteena ei ole informoida lukijaa laaja-alaisesti, vaan sen tarkoituksena on herättää…
Nopealla reagoinnilla parempia asiakaskokemuksia – Lojer Group
Positiivisen asiakaskokemuksen kannalta on suuri merkitys sillä, kuinka nopeasti ja millä tavalla asiakaspalautteeseen reagoidaan. Kun asiakaskokemuksen mittaaminen hoidetaan parhaalla mahdollisella tavalla, on omaa toimintaa…
Kopioi nämä 5 erinomaisen palauteprosessin tunnuspiirrettä
Mikä erottaa keskinkertaisen palauteprosessin erinomaisesta? Ei hyvä eikä huono, ei suuri eikä pieni, keskitasoinen, -laatuinen, tavallinen, kohtalainen, jonkinlainen, tyydyttävä, mukiinmenevä. Ihan ok ravintola mutten…
Surveypal on GDPR-yhteensopiva
Toukokuu on ollut täyttä auringonpaistetta ja helteen hehkua. Pessimistit kuitenkin jo odottavat sitä hyistä nyrkiniskua Siperiasta. Kaikki hyvä päättyy aikanaan. GDPR ei puolestaan tule…
Surveypalin monet mahdollisuudet Power BI:n rajapinnan kautta
Funnel kehittää Surveypalin ja Power BI:n rajapintakäyttöä – vieraskynässä Niklas Viileinen. MRK Funnel Oy on B2B-myynnin asiakaskokemuksen mittaamiseen ja kehittämiseen keskittynyt asiantuntijaorganisaatio. Kasvatamme asiakkaidemme myyntiä ja asiakkuuksia…
Pulssittainen fiiliskysely henkilöstökokemuksen mittaamiseen
Mitä et voi mitata, et voi johtaa! Jos haluat parantaa tärkeimmän voimavarasi, henkilöstösi hyvinvointia, perinteiset työtyytyväisyyskyselyt eivät enää yksinään riitä. Mittaamisen tulee olla jatkuvaa,…
Asiakaspalaute sen todistaa: Julkinen terveydenhuolto ei aina ole yksityistä huonompaa
Säännöllisesti saatu myönteinen palaute kertoo myös julkiselle palveluntarjoajalle, että kaikki toimii niin kuin pitääkin. Tampereella moni asukas osaa jo tarkistaa netistä, millä terveysasemalla on…
Ketterät palautekyselyt osana korkeakoulujen opetusta
Vertaisarviointi voi olla tehokkaampaa kuin opettajan antama palaute. Laadun varmistamisen ja kehittämisen merkitys ammatillisen koulutuksen järjestäjille, oppilaitoksille ja koulutusviranomaisille on lisääntynyt. Mahdollisuus helppokäyttöiseen, sähköiseen…
5 vinkkiä kyselyidesi vastausprosentin kasvattamiseen
Varmista Surveypal-kyselyidesi onnistuminen! Listasimme viisi vinkkiä, joilla voit välittömästi parantaa kyselyidesi vastausprosenttia. Kyselyidesi pituus – lyhyempi on parempi Arviomme mukaan yksi merkittävimpiä vastausprosenttiin vaikuttavia…
Surveypal mukana kehittämässä uusia instrumentteja työhyvinvoinnin parantamiseen
Työhyvinvoinnin tutkimusryhmän hankkeeseen, jossa selvitettiin millainen väline auttaa esimiestä kehittämään työyhteisöään kustannustehokkaasti, voimavarakeskeisesti ja osallistavasti. Tutkimuksen tuotoksena valmistui esimiesten ketterä työhyvinvoinnin mittaamisen ja kehittämisen…
Muistiliitto ry – Surveypal laadun itsearviointivälineenä
Muistiliittokoordinoi valtakunnallista muistisairauksien asiantuntija- ja tukikeskusverkostoa, joka hyödyntää arvioinnissa monipuolisesti Surveypal-järjestelmää. Maakunnalliset Muistiluotsi-keskukset tarjoavat apua ja tukea muistisairaille ja heidän läheisilleen Raha-automaattiyhdistyksen rahoituksella. Muistiluotsit…